FLOW

Siden begyndelsen har vores mindset i Alivestyle været bygget op omkring den visuelle FLOW-model for produktsammensætning og indkøb - både når vi kigger på kollektioner til Alivestyles egen portefølje, og i måden vi forsøger at påvirke vores forhandlere til at tænke på. Der er stor forskel på at have et ønske om at opnå noget og at have en plan. Med FLOW-modellen får vores forhandlere et redskab, der skaber overblik og struktur. Modellen arbejder med følgende aspekter:

Kannibalisering: Det er vigtigt, at butikkens kollektioner supplerer hinanden fremfor at konkurrere mod hinanden.

Less is more: Hellere have få men gode kollektioner, som man virkelig kender til og brænder for at sælge – end have mange kollektioner, som drukner i mængden.

Overskuelighed: Det er vigtigt at kunne skabe et overblik over sine indkøb. FLOW-modellen bidrager til at skabe overblik og struktur, minimere impulskøb og styre kapitalbinding i varelageret. Det giver højere omsætningshastighed og bedre handlefrihed.

"Det er ikke raketvidenskab – men et enkelt styreredskab. Jeg har fulgt planen og har holdt mig til den. Det har været skønt ikke at skulle tænke så meget over lager og omsætningshastighed. Jeg har bare gjort det, jeg er god til - at være optiker"

Rie, rsoptik.dk

Nedenfor ser i hvordan Alivestyles portfolio ser ud